...

känner egenltigen inte för att skriva idag. Dagen har varit typ skit. Vet inte varför. Men mitt huvud har börjat snurra av tankar och andra konstigheter. Vet inte vad jag ska göra. Jag trivs här. väldigt mycket. trivs med alla. Men på något sätt så käns det som om alla är så ofatntligt trygga i sin tro och har vuxit upp med den och det finns liksom inget annat alternativ. Själv är man inne i värsta fasen när allt med tron verkar skit. Det kan inte stämma. Jag vill att det ska stämma. Jag vill att det ska vara rätt. Men hur tusan kan jag veta det. Och jag har läst på flera ställen om kvinnans situvation i bibeln som jag inte tycker om. Ska jag då bara plocka bort det och inte tro på det, men då betyder det ju att jag kan plocka bort lite vad jag vill ur bibeln som jag inte tycker om, och vad bygger jag då min tro på? Gud ska vara god. Men hur kan han vara god när han tar livet av en massa människor. Framförallt i Gamla testamentet, men tydligen i Nya också. Blir ju så arg. Trodde jag kunde släppa detta. Men nej, det går inte. 
Hur kan Gud glida ifrån mig mer och mer när jag går bibellinjen och borde få så otroligt mycket Gud. Det stämmer inte. Jag blir galen. Tänker trotsa den Facebook fria måndagen idag. Behöver tänka på något annat. och om facebook är lösningen så får det bli så! Ska förmodligen ut på kvällspromenad också! allt för att få göra något. Vill inte sova med huvudet i upplösningstillstånd. Usch.

kul kul.. ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: Karro

Sofia, det där tror jag vi alla kan känna igen oss i! Det ÄR svårt, och det KOMMER svackor. Tyvärr, hur jobbigt det än är. Jag har hört från många håll att det här året kommer bli fantastiskt på många sätt men att man också måste räkna med att det kommer bli jobbigt. Många nya tankar man ställs inför och måste ta ställning till, tankar som inte funnits där förut. Jag säger då bara det, tur att vi inte är ensamma i funderingarna! Vilken tur vi har som får gå i en klass med människor med jättemånga olika tankar kring Gud & Bibeln. Annars hade det nog varit väldigt mycket mer tungt...



Haha kände att jag bara var tvungen att kommentera, så du vet att du inte är själv i de jobbiga funderingarna! Och operation kram är för övrigt en fantastisk idé :)

2010-09-08 @ 18:09:42
URL: http://karolinasandstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0