Bullbak och dunsoffa

Ja. Lördagen har bestått av Bullbak. Jag och Anna tog fram vår "kvinliga" sida och satte igång och bakade bullar idag. Både Kanelbulllar och Frukostbullar! Fantastiskt goda. Ska antagligen ta och baka imorgon också. Dessutom har man ju hört att doften av nybakta bullar är det som attraherar mest killar. Får väl se om det funkar ;)

Och som varje lördagkväll så är det hemafton på hjälmared. Betyder att någon lärare + några elever lagar mat och annordnar lite mysiga aktiviteter för de andra på internatet. Ikväll höll Jonathan och hans fru Åsa i det tillsammans med några elever. Först var det godmat och gemenskap i kungsflygeln. Sen promenerade vi hem till Jonathan och Åsa. Väldigt trevlig att få vara där. Jonathan höll i musiktävling. Låt, Artist/grupp och år. kom på delad andra plats tillsammans med Frida, Martin, Åsa och deras barn. U2 var med och Jonathan gav mig den stora äran att ge rätt svar på den. With or without you från 1987. från albumet the josoua tree, producerat av bland annat Brian Eno. gav dock inte all den informationen. Tror de hade slagit mig då! haha.
Sen satt vi mest och snackade i deras otroligt härliga soffa. trångt va det eftersom vi va många som ville ha soff plats. Jag, Isabella, Frida, Oscar och Karolina satt och myste lite. Komenterade Skånska (som vanligt) Jag oscar får ofta teama ihop oss för att inte bli allt för mobbade. Skönt att ha fler skåningar i klassen. Emma finns ju också där som stöd!

Det va en härlig kväll som slutade vid 1 på natten. För ungefär 15 minuter sedan. Härligt. Nu ska jag sova och drömma och bullar och härliga riktiga soffor! och har jag sagt det? Det e så härligt med både Jonathan och Åsa. För de har bott i Helsingborg. Åsa jobbade på Sundsgården för något år sedan, och Jonathan har jobbat med Tim - min gamla lärare. Så på väggen hade de en tavla av en gränd i Helsingborg. Kände mig som hemma! Fantastiskt!

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: farmor Gull-Britt

Hej Sofia Jag har läst vad du har skrivit på bloggen. Det ser trevligt ut där du bor.vad jag förstår har du trevliga kamrater omkring dej. jag har haft en trevlig stund med pappa. vi har fikat och pratat om dej och allt möjligt. här är otroligt fint väder, varmt och soligt.Ha en bra vecka! Kram från farmor

2010-09-05 @ 15:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0