Treenighet, försonig och studsmattor

Fantastiskt spännande lektioner idag. Pratade om berg på GT... Asså inte om berg sådär hipp som happ. Utan viktiga berg i bibeln och vad Gud gjort vid dem. Och typ att platsen där Abraham tänkte offra Isak är samma plats som teplet låg på och att det va där den brast så att alla människor kan se in i det allra heligaste. Coolt säger jag.
På kristet liv skulle vi diskutera försoning. Jobbade med Emma, Oscar och Martin. Vet inte hur mycket försoning vi pratade. Hamnade i en diskusion om hur treenigheten fungerar, den yttersta tiden, Fria viljan och vilka som kommer till himelen. Fantastiskt spännande.
Ha dessutom knytit radband till tusan idag. Gjort mitt tredje nu. Har ett som måste fixas till där korset är upp och ner (Jonathans fel - vad han än säger) Och ett ska jag ge bort till Tomas.

I övrigt är jag ganska förkyld. näsan jobbar emot mig och det är bommulkänsla på huvudet. Mindre kul. Hoppade idrotten idag och försöker bli frisk istället. Sen hade vi andakt som vi har varje tisdag. Den va bra. Vi ska våga testa tron som ett studsmatta och märka att det ger något. Istället för att springa in i tegeväggar där det bara tar stopp. Fin liknelse.
Efter denna fina andakt stod vi kvar en stund utanför kapellet och pratade Italien, Fotboll (HIF-Jonathan är ju faktiskt lite HIFare) och om Elinas skada.
Sen blev det Te och kvällsmys i Holken tillsammans med Elina, Martin och Oscar. Och nu är klockan långt över sängdags och jag ska besöka denna fantastiska plats i detta rum.  Älskar faktiskt min säng. Den är så skön!!!

Ni får ha ett underbart liv!
På Fredag kommer jag hem! Härligt! Saknar skåne. Saknar skåne! Det är så fint! Me like!
So So
Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0