Tankar och funderingar

Sjukt jobbiga lektioner vi har alltså. Så jobbigt, men så galet intresanta. Nya bilder hela tiden och det är så kul, samtidigt som det är otroligt frustrerande. Hur vet man vad som är sant och vad som inte är sant. Hur ska man egentligen förhålla sig till allt.
Idag pratades det om det lilla härliga ämnet synd och syndafallet. Vad innebär syndafallet? Vad är Synd. Va syndafallet nödvändigt. och om det va det. då måste ju Gud ha vetat om att människan skulle synda... eller? För Gud vet väl allt?
Och vem är ormen, djävulen? Och vad gjorde onskan i edens lustgård.. Platsen där Gud finns. Kan där finnas ondska och synd?  Ja, ytterst förvirrande. Men det va ändå en bra dag. Jag är som tur va inte ensam om dessa grubblerier. Alla funderar.
Att kämpa mot synd handlar inte om att bli medveten om alla fel vi gör, utan om att våga be om förlåtelse

Börjat sticka strumpor. Det har sett så mysigt ut när Ylva och Anna sitter och stickar att jag blivit super sugen på att börja jag med. och idag fick jag låna Ylvas strumpstickor. Så nu har jag börjar. Kul. Svårt men kul. Redan gjort fel några gånger. Men men. Lätt värt det. Det behövs varma kläder nuförtiden. Kallt!!!

Nu ska jag sova. klar med läxan.
Dessutom har jag världens bästa syster och har nu ett grymt bra telefonsamtal med henne. Borde sova men pratar mycket hellre med henne! hon e cool!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0