RättVis!!!!

Käre värld vilken helg!
Jag är så nöjd!
Åkte hem till kära skåneland i fredags. Hade underbart sällskap av Elina hela vägen till Helsingborg.
Väl i Helsingborg var det direkt upp till farmor för släkt kalas. (ingen rast och ingen ro)
Det var sedan på lördagen som hela helgens aktiviteter började. Hämtade upp Jonas på knutpunkten vid 12. Körde ut till ljungbyhed för att hämta Bea. Åkte hem till mig, mötte upp Peyman och sen kom även Joelle! Härligt. 5 av 6 från RättVis var samlade! Bokade bord på Indisk restaurang. Åt gott, mycket gott och MYCKET. Var mätt typ hela kvällen sen. Körde hela kittet.. 3 rätters! Härligt. i slutet av kvällen hamnade jag och Jonas i Joelles nya lägenhet. Fantastiskt fin! Mycket imponerad! Satt och pratade, drack te och åt goda bullar!
Sen drog jag och Jonas oss tillbaka hem till mig. klockan är nu snart morgon (typ 3 på natten) ligger och har små teologiska diskusioner innan vi somnar. Vi måste ju jämnföra våra olika undervisningar. Går ju faktiskt bibel på två olika skolor - och ja, undervisningen är inte helt den samma. inte stora skillnader. Men små. Fantastiskt!
Bestämmer oss för att inte gå Gudstjänst på morgonen.
God frukost av pappa. nybakta bullar, ägg och köttbullar. Vilken lyx det är att komma hem! (så har det typ aldrig varit förut) Träffar Joelle och Frida och Peyman! Åker till Hittarp för att kolla på nya RättVis. Super läskigt! Men super spännande. Blir glad! Ganska mycket man känner igen!
EU-scenen är med. Hissen är med. Min och Beas monologer är med och framförallt, Ylvas dikt får avsluta hela showen!
Pratar med Tim! Glad att se honom. Mycket glad att se honom! Tim Rockar om ni undrar! upplever scenen igen. Upplever showmagic, upplever ljuset, kraftpaketen, träffar "klas" (en låda), och mår faktiskt lite dåligt. För detta betyder att jag inte längre officielt är rättvis. Jag är en föredetting... en som gått där förut. Riktigt jobbig känsla, faktiskt. Men jag fick umgås med min kära familjen Rättvis en helg. Jag fick träffa dem alla, krama om dem alla och minnas hur underbart roligt vi haft. För det kändes som om vi umgåtts hela tiden när vi sågs. Det var så lätt att prata med alla! Åhhh!!
Joelle, Bea, Frida, Peyman och Jonas! Ni är grymma och ni gav mig ett fantastiskt år! Rättvis 09/10 är bäst och kommer alltid att vara!
Sen sa man farväl till Jonas på knutpunkten. om två veckor åker han till Tanzania för att stanna där i 6 månader. Galet. Kommer sakna honom. Riktigt mycket. Jobbigt att inte kunna höra av sig när man känner för det! Jonas, du är en grym vän!!
Nu ska jag sova och imorgonbitti ska jag tillbaka till hjälmared (ja, missar förmiddagslektionerna, men det är det värt).

Ett långt och flummigt inlägg. Men precis så som jag känner! Helgen har varit fantastisk!!!

Bea, Jag, Frida, Peyman, Joelle och Jonas!!!
Rättvis! Underbara rättvis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0