Ef 2:8

"Ty av nåd är ni frälsta genom tron. Inte av er själv, Guds gåva är det"

Låter ju helt underbart. Frågan är bara. Är det så? För hur va det nu med den där rike mannen och kamelen och nålsögat... Är man tvungen att lämna allt för att kunna följa Jesus. Och då är det ju inte nåd.. då är det ju arbete och något vi måste göra för att kunna bli räddade. Och översättningen i bibeln. Stämmer den? Eller om man går tillbaka till den grekiska texten, hur är det formulerat där. Kan det vara så att ett ord på grekiska kan betyda två olika saker på svenska. Och hur förhåller vi oss då till bibeln?  
Haft en otroligt intresant lektion med Jonathan idag. Galet hur man kan vrida och vända på bibeln och att man hela tiden får nya vinklar. Vinklar som kanske förstör den bilden man har av Gud sen innan. men som kanske ger hela tron en ny syn. Hoppas ju på det. Eller i alla fall att jag lär mig att ifrågasätta allt som sägs. inte köpa allt med hull och hår.

I övrigt har det promenerats runt sjön med Anna, och spelats biljard där Anna spöa skiten ur mig. Jag va ju pinsamt dålig. Eller nä. Anna var grymt bra. Hon måste ha smygtränat. Hon påstår att hon inte har, men vet inte om jag ska tro henne. Avslutade kvällen med Te och prat med Anna och Ylva. Fint.

Dessutom förgylldes dagen av fina telefonsamtal. Först ringde Jonas och berättade att Rättvis har premiär den 24/10 i Allerum. Bestämt oss för att kolla in! Dessutom försöka dra ihop gamla rättvis gänget och käka middag. Skulle vara så fantastsikt roligt! Så ja, nu när det va bestämt att jag skulle hem den helgen så kände jag att då behöver jag prata med min kära moder och fader. Så då ringde jag till dem. Härligt att få längta hem lite ibland. Tycker ju faktiskt om er båda två! :)

Nä. långt och osammanhängade inlägg som får avslutas med att informera er om att jag denna kvällen kommer somna till ett Family guy avsnitt... länge sedan jag såg ett och känner att jag behöver det!
Så. Nu. God natt. Och drömm fina drömmar!
Ni är typ bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0