Mer tankar

"Vi har ansvar, för vi är människor"

Väldigt spännande dag idag.
Morgonen. Lekte med våra strupdockor... Ruben vaknade verkligen till liv och oj vad dryg han är, Men sjukt rolig att vara.
Efter lunch lyssnade vi på jazzband från skurups folkhögskola. Bra. Ibland väldigt avanserad jazz som man inte riktigt förstod sig på, men ibland va det riktigt fantastiskt att lyssna på.
Sen, sjukt bra lektion med Jonathan.
Om lagar och regler. Till för vad. Vad är lag? Det handlar om relationer och att vi ska ha det så bra som möjligt.
Och att förlåta någon innebär inte att jag måste vara nära någon. Det handlar om att reda ut problemet, och ibland kanske det enda rätta är att klippa banden. Hm. Något jag verkligen borde göra på vissa håll, för att slippa låta det vara en negativ relation.
Och att känslor är ingenting man kan rå för... men det är hur vi hanterar dem som är avgörande. Och man kan ställa sig några frågor för att hjälpa till i hur man ska hantera det.
Är det sant det jag känner... eller känner för att säga. Var kommer dem ifrån
Vill jag göra något med dem? Och vad händer då?
Är jag berädd på konsekvenserna?
Många tankar som snurrar nu. Får se om det leder någonvart. Kanske gör det, kanske inte.
Men nä. Ikväll ska det bli tidigt i säng!
Så nu säger godnatt.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0