Herre, till vem skulle vi gå?

Härlig dag idag.
Ett helt gäng iväg på fotboll (och skäms lite, men ja.. Lovisa var ju också med. Så förlåt så otroligt mycket för att du inte nämns i föregående inlägg... Illa av mig) och många sjuka. Med andra ord. vi var bara 11 pers i skolan idag.
Sjukt spännande lektioner. Pratade om avgudar idag.. Datorer, pengar, makt, tid, utseende m.m. och om Gud skulle överbevisa dessa avgudar idag, vilka "plågor" skulle han då använda? Typ. Otroligt spännande! Och prat om påsken och Judarna (det utvalada folket - fortfarande?)
Och om vilka kvinnor det egentligen var som va med vi Korset när Jesus korsfästes. vilka var dem? Hur kände de Jesus och vilka barn hade de?
Ett ämne som jag tyckte va ganska jobbigt. För enligt den slutsatsen som vi typ kom fram till så var Jakob och Johannes kusiner till Jesus. Med andra ord, de kände honom sedan innan. Därför är det inte lika övertygande att när Jesus säger "lämna allt och följ mig". För de kände ju honom. Kan ju ha snackat om det många gånger tidigare och att de bara väntat på när det skulle hända. Och Petrus och Andreas jobbade på samma ställe. Kan altså varit goda vänner med Jesus och varit med och snackat om det tidigare. nej, det gör lite ont. Fanns fler grejer som gjorde Jesus lite till ett familjeföretag, mindre uppskattat från min sida.
Men men.
Kvällen spenderades med Underbara människor. Först lite world of Goo med Ylva och Martin
Sen kladdkaka uppe hos mig, och kvällen avslutades med pepparkaksmys och trevliga samtal på smedjeviden då alla fotbollsspelare så småningom hängde på! En fantastisk kväll!

Imorgon drar Julmarknadsarbetet igång på riktigt.  Phu...
Mycket som ska göras!
Men men
Måste därför sova. LÅÅÅÅNG dag imorgon!
Härligt!
Sussa sött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0