En mycket fin dag i Göteborg

Dagen har spenderats i Sveriges näst största stad idag. Jag, Ylva, Martin och Oscar åkte med söstra mi in till Göteborg där hon sedan åkte vidare hemmåt. Varför bestämde vi oss för Göteborg då? Jo, Ylva skulle tävla i Poetry Slam. Hon hade gått vidare till höstens final! Dagen i göteborg bestod mest av fika. Och av ett trevligt återseende av Caroline Falk som helt plötsligt står bakom mig. Oddsen? Ingen som vet. Men fantatsikt roligt!
Hamnade som sagt sedan på fik. Väldigt väldigt trevligt. Satt där i någon timme. Pratade, skrattade och allt sådär.
Anna kommer och joinar oss. Vi drar vidare. kollar lite butiker... Typ en, som jag inte kommer ihåg namnet på. sen åker vi spårvagn (ja, första gången för mig) till tävlingsplatsen. Får bord, fikar/äter/dricker Öl.
Ylva tävlar. Ylva är grym! går vidare till årsfinalen i vår... 22 maj (som förövrigt är samma helg som frotté festivalen på Sundsgården och sista helgen på hjälmared.. GAHH)
Vi påbörjar resan hemmåt. Jag känner mig inspirerad av poesin denna kväll och funderar allvarligt på att börja skriva lite. Skulle vara ganska kul.
Tåget lämnar Göteborgs station... och stannar... i Partille... går inte längre. Anledning... Någon har bestämt sig för att livet inte var värt att leva.. Måste stänga av strömmen på järnvägen. fast i Partille. Känner mig illa till mods. Minns tiden med Brottstycken och känner en enorm olust inför ämnet. Börjar jobba på resväg hem.
Taxi? Dyrt
Buss? Går ingen
Jonathan? Sitter på buss mot Oslo
Andra på skolan med bil? Finns ingen
Vandrar runder i Partille och letar efter lösning. Går tillbaka till tåget. Får veta att ersättningsbussar är påväg.
Bussar kommer, kliver på. Jag skrattar mest. Blir otroligt speedad. Tittar på mina fina vänner. Martin, Oscar och Ylva. Ni är väldigt fina och det hoppas jag att ni förstår.
Kommer till Alingsås och hinner med sista bussen mot hjälmared. Slipper därmed en promenad på ca 1 timme i snöslaskregn. Dock skulle jag tycka att det hade varit en väldigt intresant promenad. Och hade nog nästan kunna tycka att den va rolig. Men vi slapp. Tillbaka på hjälmared, trött. Går upp till mig tidigt. Samtal med Tomas. fint.
Nu ska jag antingen knåpa på poesi, eller sova. Får se om det finns någon inspiration i kroppen.
Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0