Det snurrar i min skalle

Jag gjorde upp en eld för dig
och nu brinner hela skogen
Nu vet jag vad du kommer och säj
och det käns som första gången

kom vi visar dem att det e vi
men det visste alla redan
ut springer du iväg med mig
jag hörde hur dem sjunger

som att allting redan va bestämt
som att jorden går runt solen
vem hade kunnat ta din plats
han finns ju bara ute

dom pratar om nått underbart
jag e där jag kan berätta
stort, större än jag nånsin trott
det snurrar i min skalle

Livet, framtiden... vad ska man göra egentligen? det finns så mycket som man skulle kunna göra. så mycket som man vill göra, men vem vet vad man ska göra. Åhh... livet. Ska man gå ett år till på sundsgården? ska man läsa till Teaterpedagog? det betyder att man stannar ett år till i Helsingborg. Tycker om Helsingborg, det är inte det jag säger. Men borde kanske ta och testa på livet någon annan stanns. nånstanns där mor och far inte är så nära tills hands. För att leva lite själv. borde kanske. Men det e så mycket som man borde.  Skulle kanske ta och fara utomlands och jobba lite? testa på det? eller bara plugga något annat någon annan stanns. Åhhh...
vet inte. vet inte alls vad jag vill göra med mitt liv. otroligt jobbigt

bye bye!
Ska söka lite jobb nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0