Mys

Japps. Skolan är igång igen och allt flyter på som vanligt. Ute e det kallt och snö, även om det var lite varmare idag. plusgrader skulle jag tro. skönt. Våren kan ju börja komma nu tycker jag!
Idag hade vi fys på morgonen. Magnus vet verkligen hur man kommer igång och hur han ska få sina elever att svettas. Men det e skönt att få jobba så ordentligt på skoltid. blir glad!
Sen hade vi impro. fortsatte med lite storytelling. alla berätta på en och samma historia. Grymt kul, men väldigt svårt. sen improviserade vi fram karaktärer och det slutade med att jag, Jonas och Emma fick spela upp en scen byggd på framimproviserade karaktärer. Kul. Sen efter lunch hade vi scenisk gestaltning. Idag gällde det. Jag skulle redovisa min musik uppgift som jag känt ganska mycket ångest över. Och så gick det bra. Det gick skitbra. Jag va så nöjd. Jag berättade om U2 dagen. Från början fram till starten av konserten. Alla kände av känslan som jag hade. De tyckte att jag byggde upp stämningen på helt rätt sätt. Varför har jag varit så nervös för detta. Åhhh.. det va verkligen skönt att få det gjort! och jag klarade det!

Vi fick sluta tidigare från Lotties lektion, satt kvar lite i Goliat och prata med emma, Carro, David, Joelle och Jonas. sen skulle emma, carro och david planera... och jag joelle och jonas kände att vi inte kunde sitta bort en hel dag till. bestämde oss för att dra in till stan och fika. Så det gjorde vi. Kollade lite i affärer. letade spel, Jonas provade ett par gröna och sjukt fula byxor, sen satte vi oss på espresso house. Mycket prat och skratt. En väldigt trevlig eftermiddag med andra ord. Tyckte om den. Köpte en skiva med Kings of Convenience. Så sjukt bra grupp asså! Åhh... bra musik gör en lycklig! det är verkligen så! Och ja, musik ska ägas konkret. Man vill ha CD skivor!!! Så är det bara! Ska börja köpa mer musik. ska köpa fler skivor. Det e ju så roligt att ha skivor! glad glad glad!

Imorgon kommer förhoppningsvis manus! ska plugga in repliker och hitta min lilla therese. Skoj skoj!
Vill komma igång ordentligt nu! vi har rätt känsla i vår grupp också! Grupp RättVis/brottstycken är bra asså! tycker verkligen om oss... och har saknat att jobba tillsammans med dem! Fina fina grupp!

Nu räcker det för idag! Bye bye!
Any picture today?
Yes

Gammal bild på Clara och Frida i HBG en september eftermiddag. Mys!

Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0