no more games

Det är svårt,
Men jag har lovat mig själv att vara just mig själv fram till nyår. Inga skådespel (förutom på drama och ev andra saker på skolan) Men tillåta mig själv att vara trött när jag är trött. Vara fundersam när jag är fundersam, vara glad när jag är glad och vara ledsen när jag är ledsen. Inte dölja det i några roller, lämna charlotte och Therese på hyllan och bara vara Sofia. Det är så sjukt mycket svårare än vad man kanske kan tro. Ni skulle bara veta. Framförallt att inte låtsas vara glad när jag inte är det. Men det är en order från militärkillen själv. Och order ska man minsan lyda. Annars blir man kanske nerbrottad med lumpengrepp, och det vill man ju inte.
Jobbigt bara att man då måste ta tag i Sofia och brottas med alla jobbiga känslor som är inom mig. Jag vet att jag snackar om "det snurrar i min skalle" Men den låttiteln är så bra för mig, för det är precis så det är. Det snurrar i min skalle.
Idag var jag utmattad. Av någon anledning sover jag inte bra om nätterna. Mycket men oroligt. Höll på att somna på Hannas lektion och började frysa och kände mig allmänt borta, nästan feberkänslor. Bestämde mig för att gå och lägga mig efter lunch. Sov i 1 timme och en kvart. Så otroligt skönt. Dock, måste jag ju försöka sova nu. hoppas det går.

Imorgon åker jag till Helsingborg. Hem hem hem!
Syster yster ska firas, det ska kollas på Torsdagsteater och det ska träffas gamla klasskompisar och jag ska åter få höra Kent Hallström predika på söndagens Gudstjänst. Det var allt för längesedan. Tror på en mycket bra helg! åker redan vid 12.40 imorgon. Hem hem hem. Saknar hem. och snart är det jullov. Ojojoj.
Men julklapparna är på gång. Det är så skönt att jag inte skjuter upp det hur länge som hellst. till mor, far och syster är de avklarade i alla fall! De e nice!

Och hade precis ännu ett härligt telefonsamtal med Johanna. Hon har tagit tag i livet!! Och fick ett mer positivt svar än vad jag fick (inte för att mitt va dåligt, det blev väldigt bra ändå)
Nu ska jag försöka sova!
natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0