Kyrie Eleison

Hittat nya favoritlovsångs skivan.
Kyrie Eleison med David Ivarson!
Fantastiska texter.
"Jag har övergivit dig, övergiv du inte mig... Jag har gått bort från dig, gå du ut och sök mig"
Det är så sant. Det är inga lögner i texterna. Inget jag ska alltid lita på dig. Jag ska alltid älska dig. Utan lovsång med ärliga texter. För det är ju så vi gör. Vi lämnar Gud, vi sviker och tror att vi kan själva. Och att då få be om att få hjälp är ju så underbart!

Denna dagen har varit lite upp och ner.
Trött och lite borta
Fantastiskt roliga men något patetiska facebook konversationer med folk från klassen i klassrummet under lektionstid
Badminton på idrotten - taggar inför turnering imorgon.
Halkar i stallbacken och får lite ont i foten (inte jättebra inför turneringen imrogon)
Ser Sveriges damer nästan nästan nästan ta sig till historisk semifinal i handboll...
Går på en mycket bra mässa i kapellet där man nästan undrar om Jonathan och Elina har pratat ihop sig i förväg. För precis det som Jonathan sa har Elina sagt till mig i två dagar. Läskigt vad det träffade rätt. Gjorde ganska ont. men det är nyttigt att höra och jag antar att någon försöker säga något till mig.

Förstår ni besvikelsen när man ser att man har en godispåse på rummet, öppnar den och inser att där bara är Lakrits i den. Inget gott över huvud taget.
Dock glädje när man inser att man inte har öppnat dagens lucka i någon av kalendrarna (ja, har två, fick en av mor min) och får äta lite choklad så här på kvällskvisten.

Sen ska jag redan nu göra mig i ordning för kvällen. Kan behöva många timmars sömn inatt tänker jag. med tanke på hur trött jag varit den senaste tiden.

Jag väntar på Herren jag hoppas få höra hans ord, jag väntar på Herren, jag längtar efter Gud...
Jag längtar...
Jag längtar efter dig min Gud
David Ivarson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0