HT 2010 på Hjälmared

Tänk vad man har hunnit på en termin.
Och jag vet, terminen är ännu inte slut. två fina dagar kvar, med bland annats julfest!
Men jag vill ändå titta tillbaka på den här terminen och minnas dem med glädje. För det har varit så sjukt kul. Tänk att det kan finnas så fina människor på en och samma plats. Och tänk att man får lära känna dem och kalla dem för sina vänner! Det är ju så fantastiskt. Och ja. Det känns som om jag säger detta om och om igen. Och, det känns som om jag komenterar att jag säger det hur ofta som hellst. borde kanske sluta med detta. Men jag vill ändå inte det. Vill fortsätta berätta för er hur viktiga ni är för mig. Hur glad jag blir av att se på er. Ni värmer mitt arma lilla hjärta. Tack för att ni finns!

Storstädade kvarnvinden idag. Damsög, moppade, dammade, städade tvättstugan, toaletten, köket gjorde här riktigt snyggt. Packade. Kollade Handboll... Sverige fick silver. härligt jobbat tjejer. grejeda med julklappar och mös. Imorgon är det julfest!
året i bilder kommer när jag kommer hem. orkar inte nu.


Glädjen idag, när jag äntligen hittade Amanda-tres på spotify. Amanda är en fantastisk kör från Göteborg som jag fick vara med på workshop med för några år sedan. Fantastiskt bra kör. Inte klassisk kör som står still med pärmar i händerna. Nej, Kör med Action. hela tiden överaskad. Så fantastiskt bra. Som kör all möjlig sorts musik.

Minnen. Voices från 2007 under workshopen med Amanda. Oj, detta var ett tag sedan. Saknar er. Johanna, Elisabeth, Josefin och Carro


Åh människa, vilsnare än någonsin. säg vart ska du göra när tv'n sluta sända.
Jo, Då så ska du sova, Sova djupt och drömma, Sova djupt och glömma fabriken och betongen
Då så kan du leva, leva fri i sömnen, leva fri i drömmen....

Dröm sött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0