Förberedelser för Norrland!

Imorgon far jag norrut till de kalla (och då menar jag riktigt kalla.... -8 räknas inte) delarna av Sverige. Och ja, jag har tänkt, vad tusan ska jag dit och göra? Men samtidigt så ska det bli så sjukt kul. Och ska man ändå ut och resa så kan man göra det ordentligt. Piteå - Here I Come!
Väskan står redopackad och imorgon 12.53 lämnar tåget perrongen från knutpunkten för färd mot Göteborg. Där avgår sedan tåget vid 17.00 och runt 10.00 fredagförmiddag beräknas jag vara framme! Fantastiskt!
Då ska jag lämna allt som heter övningskörning, teoriplugg och liknande bakom mig i det sköna skåne. Skåne kan vakta det åt mig istället.
Nu funderas bara ut hur jag ska kunna roa mig på denna ofantligt långa resa, både upp och ner. Jag har visserligen liggvagn upp, men ska sitta på hemresan. Något måste man hitta på när man inte sover.
Men musik, stickning och en bra bok (mamma sa att den va helt ok i alla fall) ska nog kunna göra mig glad. Det är ju faktiskt ett natt tåg. så kommer väl sova en del hoppas jag. Har ju som tur var inga problem med att sova bland folk. Tur tur.
Nu ska jag sova!
Sov gott
Imorgon är en stor dag.

(och ja... får se hur denna uppdateras under resans gång. Kanske en 2010 genomgång kommer nån gång i början av 2011)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0