back on hjälmis

Tillbaka på skolan
fick ett långt, bra och kallt (utomhus -15 i en halvtimma utan vantar, mössa och halsduk) Med Elina.
Om livet och om mig. (hmm.. fokus från mig måste flyttas, kan inte alltid prata om mig, känns som om vi gör det..) Nej, Elina, du får inte slå mig för det där. Men det är så jag fungerar. Nu har fokus legat på mig ett tag, dags att ge den till någon annan. Jag är verkligen inte monopol på uppmärksamheten. jag vill inte det. Ger mycket hellre bort den.
Men vi pratade om vem vi är... eller om vem jag är, och vad jag önskar av livet. Hon tycker jag ska lista ut vem jag är innan jag blandar in någon annan i livet. Innan jag funderar på framtiden.
Och jag antar att hon har rätt. Jag antar att de där tankarna som jag inte får lov att ha men som jag har hela tiden faktiskt bara är skadliga för mig. Men hur släpper man. Hur går man vidare. Hur hittar man sig själv.
Elina säger:
Man går bibelskola där det är tillåtet att känna precis hur man vill. där det är tillåtet att vara ledsen hela tiden, eller glad hela tiden, eller pendla som en jojjo.
Jag kontrar:
Får man känna precis som man vill hela tiden. Är det egentligen tillåtet, och framförallt, står folk ut med en om man alltid är nere och behöver prata?
Elina svarar:
Hos mig är det alltid tillåtet
Måste ändå säga att Elina, Du är så jobbig. Du är så brutalt ärlig och du träffar ömma punkter hela tiden. Men oj vad jag tycker om dig för det. För du har så förbannat rätt hela tiden. Förvånansvärt att du inte blev vis i gåvotestet. Du är vis!

Nu ska jag sova och ladda inför lucia imorgon.
07.00 ska vi samlas i sal 1 och göra oss i ordning.
Galet... ska ju inte gå luciatåget förän 08.20...
fråga mig inte hur de tänkte... ska försöka inte gnälla. Kan bli svårt, men ska försöka.

Goder natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0