1a Advent

Jaha. då närmar man sig Julen med stormsteg. Det går för fort. Gillar Julen och gillar advent, men gillar inte att det går så fort. Bara tre veckor kvar av terminen. Det går för fort, jag vill njuta mycket mer än vad jag gör. Hur ska jag göra det? Jag vill minnas detta året med mycket glädje och värme, och det kommer jag göra. men jag vill liksom ja, njuta mer nu.

idag va det Gudstjänst. Mycket folk i kyrkan. Grymt mycket folk i kyrkan. Men det e ju bara kul. Kvällen innan hade Sundsgården folket pratat om att komma till Olof. Så de fick info om busstider och liknande, men sen i morse så smsa jag för att höra om de skulle komma eller inte. Fick som svar att de inte kommer för det blev för sent. Jaha ja. Men jag stack till kyrkan ändå.
Då, typ 5 min innan det börjar så ser jag Emanuel i dörren, och Clara och Jonas. Nej men titta, de skojade med mig. Så ja, det va kul att de kom. Bra Gudstjänst. Gospelkören gjorde kanske inte sitt bästa framträdande direkt. Men Kent höll en bra predikan! Lovsångerna va bra! Härlig känsla över huvudtaget! Och ja, De gillade kyrkan!
Kul, Hoppas de vill komma fler gånger! Emanuel lät pepp på det i alla fall.

Nej nu måste jag ta tag i läxan som vi fick av Lottie. Ta ett konstverk och gestalta det. Hur, Åhh.. jag vet inte. Flummigt flummigt men ja. det måste göras. Har lite tankar på vad jag kan göra men inget konkret och Lottie vill ha något genomtänkt. Måste börja med det nu. Tiden rinner iväg...
Stress! Jobbigt...

Lev väl!
Och gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0